Тест 28. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку


1) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

I was sitting in an arm-chair and watching my sister Alison. She was getting ready for a party. Alison was 15 years ___ (OLD) than me and she always treated me like a child.



2) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Alison took her jewellery box from the table. The box ___ (MAKE) of wood and had colourful stones on the top. “You know you must never touch it, right?” Alison said.



3) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“If the box was mine, I ___ (ALLOW) you to touch it whenever you wanted,” I answered. Alison said nothing to that.



4) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

When she put on her jewelry, she looked like a princess. She moved gracefully as if her ___ (FOOT) didn’t touch the ground.



5) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Alison kissed me goodnight and left. I tried to resist my curiosity but I ___ (NOT/CAN). I opened the box.







6) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

There ___ (BE) lots of rings, ear-rings, bracelets and necklaces inside. I got them all out.



7) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

The ___ (ONE) piece of jewelry I tried on was a silver necklace. After that I lost track of time.



8) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Suddenly I ___ (SEE) Alison. She was standing at the doorway and looking at me angrily.



9) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

I ___ (NOT/KNOW) what to say. Many years have passed since that night. Now I am a designer – I create clothes and accessories. My sister likes my work very much.



10) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

People travel a lot nowadays. Planes are considered to be the most ___ (COMFORT) means of transport but for some people airports can be a nightmare.



11) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

There are ___ (END) queues when you check in and you waste lots of time if your flight is delayed.







12) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

However, there are some airports where you can ___ (ACTUAL) enjoy yourself.



13) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

For example, you’ll never be bored at Hong Kong’s international airport. There are thousands of people from ___ (DIFFER) countries here but the passengers never experience any problems because everything is well organised.



14) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

There are attendants in red coats, who help you get from one place to another. It’s very good for people with no sense of ___ (DIRECT).



15) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

The attendants are always very polite and ___ (HELP).








Топ-2 способа быстро выучить английский

1. Переехать в Америку
2. Подписаться на телеграм-канал «Английский на слух».

«Английский на слух» - полезный тренажёр для тех, кто хочет улучшить восприятие иностранной речи на слух, а также подтянуть разговорные навыки.

Подписаться