Тест 25. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку


1) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Tracey was very unhappy and scared. She was starting a new school. “I ___ (NOT WANT) to go to school today,” Tracey told her father.



2) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“I understand, Tracey,” he said. “Starting a new school can be very difficult. But you have to.” A month before ___ (THEY) family had moved to a new town and everything was still new and strange for Tracey.



3) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Dad smoothed Tracey’s hair down and ___ (GIVE) her a little hug,



4) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“When your classes ___ (BE) over, I’ll pick you up, ok?”



5) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

When Tracey got to school and looked at the big building, she thought, “I wish I ___ (CAN) run away,” but she knew it was impossible.



6) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

She took a deep breath and walked up the steps to school. She went straight into her ___ (FIVE) grade classroom.



7) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“That must be Tracey,” “Hello, Tracey!”, “Welcome, Tracey!” the ___ (CHILD) in the room welcomed her.



8) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Everyone seemed friendly and Tracey felt a little ___ (GOOD).



9) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

The father picked her up after school. “How was your day?” he asked. To his surprise Tracey answered that she ___ (LIKE) her new school. “You are a brave girl,” her father said. “I’m proud of you.”



10) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Have you heard of a Tadeus Bodnar? He is a ___ (FAME) Hungarian hairdresser.



11) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Not long ago he stopped using the ___ (TRADITION) scissors and comb. Now his instruments are axes, irons and vacuum cleaners.



12) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Now he is very ___ (SUCCESS) and happy because with his innovative techniques he can express himself better.



13) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

He cuts hair in his shop in Budapest by chopping it with an axe. Then he styles the hair using a vacuum cleaner, or straightens it with an iron. It’s difficult to believe but the extravagant hairdresser is very popular. Many people find him very ___ (CREATE).



14) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Every day there’s an ___ (END) line of people streaming to his shop.



15) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

They wish to change their ___ (APPEAR) and have a thrilling, new experience.