Тест 29. Аудирование. ЕГЭ по английскому языку


1) Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A—F и утверждениями, данными в списке 1—7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Прослушайте запись дважды.



1. The speaker had a lot of arguments and fights with her/his classmates.
2. The speaker thought that she/he was going to be a student forever.
3. The speaker learned very important social skills in high school.
4. The speaker found school to be a hiding place in times of trouble.
5. The speaker thought of her/his class in high school as a family.
6. The speaker showed little interest in her/his studies in high school.
7. The speaker enjoyed studying with her/his classmates.

ГоворящийABCDEF
Утверждение      




2) Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А—G соответствуют содержанию текста (1 — True), какие не соответствуют (2 — False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 — Not stated). Прослушайте запись дважды.



A. Ruth speaks English with a strong accent.
B. Moving to Spain made Ruth split up with her boyfriend.
C. Ruth loves Irish dance very much.
D. Ruth thinks that people behave differently in big cities in Ireland.
E. Bray is an industrial town.
F. The area around Bray is mountainous.
G. Ruth might visit her home town in the autumn.

УтверждениеABCDEFG
Соответствие диалогу       




3) Вы услышите интервью. Запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Прослушайте запись дважды.



John has to use artificial fur because
1) it makes clothes look better.
2) It is less expensive than the real one.
3) his clients want to wear it.



4) Вы услышите интервью. Запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Прослушайте запись дважды.



Walking down Fifth Avenue one day, John realized that
1) a lot'of fur people wear was not artificial.
2) he could hardly see people wearing fur.
3) clothes with fur trim had gone out of fashion.



5) Вы услышите интервью. Запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Прослушайте запись дважды.



What does John do in his fight for cruelty-free fashion?
1) He accuses publicly the Scandinavian fur industry of killing animals for fur.
2) He encourages students to get away from real fur in their designs.
3) He supports designers who participate in cruelty-free design contests.



6) Вы услышите интервью. Запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Прослушайте запись дважды.



John thinks that the main reason why many designers still work with fur is because
1) it’s a good way to invest money.
2) people want to show off.
3) a lot of people are selfish and uncaring.



7) Вы услышите интервью. Запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Прослушайте запись дважды.



What does John mean comparing the fight against racism to that for cruelty-free fashion?
1) Fighting for justice always involves violence.
2) People’s outlook on different things changes gradually.
3) Both problems are equally important.



8) Вы услышите интервью. Запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Прослушайте запись дважды.



John thinks that it would be easier for him to become a vegetarian if
1) he had been raised in a family of vegetarians.
2) more vegetarian products were available.
3) he ate only chicken rather than red meat.



9) Вы услышите интервью. Запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Прослушайте запись дважды.



What is John going to do to protect animals from being killed for their fur?
1) He is going to persuade his clients not to buy fur clothes.
2) He is thinking of refusing to use artificial fur in his collections.
3) He is thinking of heading up some animal protection organization.