Тест 116. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку


1) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Tom was a little boy, and it was his ___ (ONE) day at school.



2) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Tom ___ (TAKE) to school by Lucy, their housekeeper.



3) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

The boy liked Lucy but he didn’t like ___ (SHE) for taking him to school.



4) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

The school building was very ugly to Lucy and the boy. She wished he ___ (NOT/HAVE) to go to school.



5) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

School ___ (SMELL) strange, and sad, and frightening like everything new.



6) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

The classroom was full of humming little boys and girls. Miss Winney, their teacher, suddenly asked Betty Mayers what she ___ (CHEW). “Gum”, said Betty.



7) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

The next morning on the way to school Tom ___ (BUY) a package of Spearmint. In the hall he saw Betty and said:” What in the world are you chewing?” “Tutti-frutti.”



8) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

It was such an awesome word that the boy repeated it to ___ (HE) all day even when he came back home after school.



9) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“What’s that?” said his father who was going to read his evening newspaper as usual. “Gum,” Tom said, “The kind Betty Mayers chews”. “Tell me ___ (MUCH) about your classmates”.



10) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Starting with a new school can be a ___ (DIFFICULT).



11) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Everything is so strange and you don’t know where to go for your classes. Here are some ___ (USE) tips that can make it easier.



12) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Be yourself. ___ (FRIEND) means you never have to change who you are.



13) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Join after school activities you like. Choir or theatre or go to an English club ___ (MEET).



14) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Look for other people who are new to the school, too. At least you have one thing in common: you are both in an ___ (FAMILIAR) environment.



15) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Try to speak ___ (KIND) to everyone you meet at the new school.