Тест 78. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку


1) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

It started as a normal Monday morning. My alarm clock woke ___ (I) up early in the morning.



2) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

I had breakfast, brushed my teeth and ___ (RUN) outside to catch the bus.



3) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

At school I noticed that something was different. I came up to my friend Laura and asked her: “What’s going on? Why ___ (BE) everyone so excited?”



4) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“Don’t you know?” she said. “All the teachers ___ (LEAVE) for a conference. Only the headteacher and a few of the school staff are here.



5) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

The senior students will be teaching us today. They are only two or three years ___ (OLD) than us. How can they possibly teach us?”



6) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

However, she was wrong. Our substitute teacher, a student two grades above, was very serious. He said that he ___ (EXPLAIN) some French poetry to us.



7) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

It was an unusual, but interesting French class. The poem ___ (WRITE) on the board, our new teacher read it and then we discussed the poet’s message, choice of words and other poetical things.



8) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Probably because the teacher was almost the same age as us, we felt relaxed and spoke freely. He also told us several amusing ___ (STORY) about the poet and his time. When the class was almost over, our substitute teacher invited us to attend the next session of the school literary society.



9) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“I’m the Chairman of the society,” he added, “If you come, we ___ (HAVE) a special welcome party for new members.”



10) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Koalas are cute animals. ___ (FORTUNATELY), it causes them lots of problems.



11) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

There are people who want to keep the cute exotic animal as a pet which may put the koala in a really ___ (DANGER) situation.



12) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

The problem is that the koala’s diet is very specific. To stay ___ (HEALTH) they should only eat eucalyptus leaves.



13) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

The leaves need to be young and fresh, which means a person who keeps a koala should also have a lot of eucalyptus trees. Andrew Page, a ___ (SCIENCE) who has been studying koalas for years, says that it’s a bad idea to keep this animal as a pet.



14) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

According to him, people who try to do it usually have very little ___ (INFORM) about koalas’ lifestyle.



15) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

And their ignorance can often cost the ___ (BEAUTY) animal its life.