Тест 75. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку


1) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Jane was not an ordinary girl. She was an extremely popular person due to ___ (SHE) unusual gift.



2) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

She was very good at arranging all sorts of ___ (PARTY) and events.



3) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

In fact, all the scripts and programmes for our school events ___ (WRITE) by Jane. We helped her as much as we could but she always did most of the work.



4) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Once I asked Jane if she could help me to make a surprise for my mum. Jane ___ (AGREE) at once.



5) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“I ___ (HELP) you, no problem,” she said, “But I need to know some details about your mum.”



6) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Jane asked me about what time my mum usually got up and when she went to bed, what food she liked and hated, what her favourite films, colours, and flowers ___ (BE).



7) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

She asked me a lot of questions and I ___ (NOT/CAN) answer most of them.



8) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

I felt uneasy but Jane laughed, “It’s a common thing. Unfortunately, we often do not notice even our own family – our parents, sisters and brothers. If we ___ (KNOW) other people better, we would understand them better.



9) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

And we would be much ___ (KIND) to them, wouldn’t we?”



10) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

I’m not a child but I still like cartoons and animated films. ___ (RECENT), I enrolled in an animation course in our university.



11) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

The ___ (TEACH) of the course explained to us how animated films are made.



12) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Basically, animation is just a series of pictures with a character. Each picture is a little ___ (DIFFER). When you show the pictures really fast, it looks like they are moving.



13) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Some people say animation is not a serious thing. I strongly ___ (AGREE).



14) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Animated films may be ___ (FUN) but clever and useful to learn new skills.



15) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

I believe they can be used in many spheres, and most importantly of all in ___ (EDUCATE).