Тест 72. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку


1) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

When my brother and I were small, our parents spent a lot of time with us. They believed that ___ (CHILD) should learn something new every day and every hour.



2) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

A weekend in our family meant that our parents ___ (WAKE) us up even earlier than on weekdays.



3) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

We had breakfast and set off to see some place of interest, or museum, or exhibition. Usually they ___ (NOT ASK) us where we wanted to go.



4) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

It was ___ (THEY) decision.



5) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

One day they told us that we were going to visit a historical museum which was a good distance away from the city. The day ___ (BE) cold and gloomy.



6) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

The sky ___ (COVER) with heavy dark clouds. But the weather didn’t make our parents change their plan.



7) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“Are you ready to go?” Dad asked. “Mum ___ (PACK) the sandwiches for us already. In case we get hungry and there’s no cafe nearby.”



8) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“And what will we do if it ___ (RAIN) ?” my brother asked quietly.



9) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“Getting wet is not a problem,” Dad replied. “I’m sure you understand that visiting a museum is much ___ (GOOD) for you than watching TV at home.” My brother and I sighed. The film we wanted to see so much was on TV on that very day. We looked at each other and decided that we needed a plan...



10) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Mark is an old friend of mine. I’m very proud of our friendship because Mark is a very ___ (INTEREST) person.



11) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

He is very talented and ___ (CREATE).



12) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

He can play the piano and the violin and the guitar but he is not a professional ___ (MUSIC).



13) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

He plays only for his family and friends. We have encouraged Mark to try singing too, but he refuses and says he has an ___ (PLEASANT) voice.



14) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

That is certainly not true – he has a nice voice, though he cannot sing very ___ (LOUD).



15) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Now we are arranging a school band and I want to ask Mark to join it. I think if he starts performing in public, he’ll become a more confident and more ___ (SUCCESS) person.