Тест 56. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку


1) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

This story happened long ago. My son was six and we lived in an old house near a large park. There ___ (BE) lots of people in the park at weekends and we enjoyed walking and playing there too.



2) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

One day, my son ___ (BRING) an injured bird from the park.



3) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

It was a crow. Its wing ___ (BREAK) and the bird could not fly.



4) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

I didn’t know what to do with the crow, but my son said that he ___ (TAKE) care of it.



5) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“If you were a couple of years ___ (OLD), you could manage it. But I doubt you can do it now,” I tried to talk him out of keeping the crow but finally agreed to take the bird home.



6) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

The next day we took the crow to the vet. The vet fixed and bandaged the wing and explained to ___ (WE) what medicines we should give to the bird.



7) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“Ok,” he said, as we left, “I ___ (DO) everything I can. There’s no need to bring this crow here any more.



8) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

The bird is young and strong, and I think it ___ (RECOVER) soon. This is the good news. The bad news is that it will never be able to fly again.”



9) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“We’ll see,” my son ___ (NOT WANT) to agree with this fact too easily.



10) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

The festival of Halloween has its roots in Celtic traditions. Over 2,000 years ago the Celts in Britain had a special holiday in late October to mark the ___ (BEGIN) of winter.



11) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Another autumn ___ (CELEBRATE) was connected with the passing of the dead. These two events later became Halloween.



12) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

On Halloween children often dress up as ghosts, witches and monsters and go around people's houses, asking for sweets. In most cases the ghosts and witches are not frightening at all, they are even ___ (FUN) !



13) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

But remember that if the children don’t get the sweets, they may play some ___ (PLEASANT) joke, for example splash some water on you.



14) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Pumpkins also ___ (SYMBOL) Halloween.



15) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

People ___ (USUAL) make lanterns from them.