Тест 50. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку


1) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Martin and Jane were shopping. They were in the ___ (LARGE) shopping centre in their city.



2) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

In fact, it was their favourite place because it was nice and not very expensive. The centre ___ (CALL) Dress for Less.



3) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Unlike most ___ (MAN), Martin liked shopping.



4) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Today he felt really happy because he ___ (BUY) a shirt and a pair of jeans. Jane was still in the changing room so Martin had time for a cup of coffee in the lobby.



5) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

It was the first time Martin had had a good look at the building itself. The shopping centre building ___ (BE) impressive. The engineers had used advanced technologies to make it light, warm and spacious.







6) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“Hi!” Martin ___ (HEAR) Jane’s voice.



7) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“What are you having? Coffee? No, I ___ (NOT/DRINK) coffee. Never. It’s not good for your health. ” “Look, Jane, do you know the name of the architect of this building?” Martin interrupted her.



8) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Jane looked puzzled. “I wish we ___ (CAN) change our life a bit,” went on Martin. “We probably spend too much time on things like shopping and miss more important things. When was the last time we visited a museum?”



9) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Jane quietly sat down on the chair beside ___ (HE).



10) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

There is a popular opinion that all children are talented. It’s true - children are curious and have a good ___ (IMAGINE).



11) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

It helps them make ___ (AMAZE) things from very routine objects like stones, leaves, or strips of fabric.







12) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Coloured paper, watercolours and pencils stimulate their ___ (CREATE) minds a lot too!



13) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

However, sometimes parents may ___ (APPROVE) of their children’s artistic activities like drawing on the walls and indoor experiments with fireworks.



14) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

But ___ (PUNISH) is not a good solution! Any art activity develops children’s brains and stimulates their ability in science.



15) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Be ___ (CARE) with your children’s natural talents. Never stop them doing an activity but instead create an appropriate and safe environment for it.








Топ-2 способа быстро выучить английский

1. Переехать в Америку
2. Подписаться на телеграм-канал «Английский на слух».

«Английский на слух» - полезный тренажёр для тех, кто хочет улучшить восприятие иностранной речи на слух, а также подтянуть разговорные навыки.

Подписаться