Тест 36. Грамматика и лексика. ОГЭ по английскому языку


1) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Kathy looked at her new room’s white walls. “They’re so plain.” “Don’t worry,” Dad said, “If you don’t like them, we ___ (MAKE) the walls any colour you like.”



2) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“Do you want pink?” Mum suggested. Kathy ___ (SHAKE) her head.



3) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“No, pink is either for ___ (BABY) or for silly girls who like Barbie dolls. I’m neither of those.”



4) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Her parents smiled but ___ (NOT/SAY) anything.



5) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“But what colour to choose? I wish we ___ (CAN) ask a designer for professional advice,” said Kathy.



6) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“Oh, no! It’s out of the question!” said Kathy’s mother, firmly. A designer’s advice is much ___ (EXPENSIVE) than we can afford.”



7) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“Ok. It was just an idea.” “Getting back to the wall colour, why not make your room yellow or orange?” Dad suggested. “When the walls ___ (PAINT) in those colours, the room will look cheerful.”



8) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

“Yes!” Kathy definitely liked the idea. “We’ll make three walls yellow, but the ___ (FOUR) one will be orange.”



9) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

The next day, when Kathy came back from school, her Dad said: “Look what I ___ (BUY).” There were paints and brushes on the floor. “Everything’s ready for us to start.” He smiled and handed Kathy the brush.



10) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Father's Day in the UK is on the third Sunday in June. We enjoy this day very much and always arrange a ___ (CELEBRATE) at home.



11) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Our dad deserves it – he is the most ___ (AMAZE) person I’ve ever met.



12) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

He works as a train ___ (DRIVE) and he loves his job, though it takes time and energy.



13) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

He cannot spend lots of time with us, but when he is at home, we have a ___ (FANTASY) time all together.



14) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

Dad is a very ___ (CREATE) person and often invents new games for us.



15) Преобразуйте слово, написанное заглавными буквами, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

There are three children in our family and we always prepare a present for our dad together. Last time it was a large, ___ (COLOUR) book about the history of trains. The book starts with the invention of the first train and tells the whole story of the railway up to the present day.